Accenture en Salesforce breiden de samenwerking uit om bedrijven te helpen duurzaamheid centraal te stellen in hun bedrijf

0
68

Amsterdam, 26 januari 2021 – Accenture (NYSE: ACN) en Salesforce (NYSE: CRM) breiden hun alliantie uit om bedrijven te helpen duurzaamheid in hun bedrijven op te bouwen, te voldoen aan de groeiende verwachtingen van klanten en belanghebbenden en aan de Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties.

De krachtige combinatie van Accentures Sustainability Services, Salesforce Sustainability Cloud en Salesforce Customer 360 brengt duurzaamheid voor het eerst naar de frontoffice en geeft de C-Suite echt inzicht in de historische en realtime ESG (Environmental, Social and Governance) van uw bedrijf. Gegevens. Organisaties kunnen een aantal duurzaamheidsinitiatieven volgen, meten en uitvoeren, waaronder rapportage over CO2-gebruik, klantloyaliteit helpen, positieve klantervaringen creëren, voldoen aan wettelijke vereisten en nieuwe bedrijfsmodellen ontwikkelen.

“De toewijding van onze klanten aan duurzaamheid is nog nooit zo groot geweest”, aldus Julie Sweet, CEO van Accenture. “Wanneer industrieën zichzelf proberen op te bouwen, hebben ze de mogelijkheid om duurzaamheid te verankeren om de agenda van hun klanten vorm te geven. We zijn verheugd om onze samenwerking met Salesforce uit te breiden om bedrijven te helpen waarde te creëren en hun waarden na te leven. ​

“Elke CEO erkent dat zijn verantwoordelijkheden niet eindigen aan de zijlijn van de bedrijfscampus of Zoom”, zegt Marc Benioff, President en CEO van Salesforce. “Door duurzaamheid diep in de kern van ons bedrijf te integreren, zullen onze bedrijven succesvoller zijn, onze gemeenschappen rechtvaardiger, samenlevingen rechtvaardiger en onze planeet gezonder. We zijn ongelooflijk trots om met Accenture samen te werken om klanten te helpen bij het ontwikkelen van duurzaamheidsprogramma’s die alle belanghebbenden ten goede komen en die zakelijke waarde creëren. ​

De Salesforce Sustainability Cloud, gebaseerd op Salesforce Customer 360, biedt een betrouwbaar platform dat klanten een 360-graden beeld geeft van de milieu-impact van hun bedrijf om hun ecologische voetafdruk te meten en te beheren en om transparante klimaatgegevens voor investeerders te rapporteren. Accenture zal helpen de Salesforce Sustainability Cloud te integreren in hun bedrijfsstrategieën, bedrijfsmodellen, technologieën en kernprocessen met branchespecifieke vereisten en duurzaamheidsinzichten ontwikkelen die schaalbaar zijn voor bedrijven en hun ecosystemen. Later dit jaar zullen Accenture en Salesforce het platform en de services uitbreiden om bredere ESG-statistieken te volgen en te analyseren – van water- en afvalbeheer tot diversiteit en inclusie.

Duurzaamheid is tegenwoordig een zakelijke noodzaak en consumenten verwachten steeds vaker dat bedrijven een leidende rol spelen bij concrete acties om de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG’s) te bereiken, waaronder gendergelijkheid, armoede en klimaatverandering. Volgens een nieuwe studie van Accenture hebben bedrijven die de combinatie van duurzaamheid en technologie gebruiken 2,5 keer meer kans om tot de toppresteerders van morgen te behoren dan andere.

“Deze samenwerking stelt Accenture en Salesforce in staat om hun krachten te bundelen om te voldoen aan de snelgroeiende vraag van eindgebruikers naar data-gedreven inzichten in duurzaamheidsprestaties en metrics-gedreven benaderingen die ertoe bijdragen dat ESG-onderwerpen de drijvende krachten zijn achter positieve bedrijfsresultaten”, aldus Bjoern Stengel, Senior Research Analist, Global Management Consulting en ESG Business Services bij IDC. “Uit ons onderzoek blijkt dat steeds meer bedrijven beseffen dat een duurzame bedrijfsstrategie meer is dan alleen ‘goed doen’ – het betekent ‘goed doen door goed te doen’ en initiatieven als deze kunnen hen daarbij helpen. ‘

Accenture en Salesforce hebben beide belangrijke relaties met het World Economic Forum en langetermijnverbintenissen om de SDG’s te bevorderen om elke partner een diepgaand inzicht te geven in hoe de bedrijfsgroei en tegelijkertijd duurzame waarde voor aandeelhouders en belanghebbenden kan worden gestimuleerd.

Over Accenture

Accenture is een wereldwijde professionele dienstverlener met toonaangevende digitale, cloud- en beveiligingsfuncties. We combineren ongeëvenaarde ervaring en expertise in meer dan 40 industrieën en bieden strategische en advies-, interactieve, technologische en operationele diensten, allemaal gebaseerd op ’s werelds grootste netwerk van geavanceerde technologie en intelligente operationele centra. Onze 514.000 medewerkers maken elke dag de belofte van technologie en menselijk vernuft waar en bedienen klanten in meer dan 120 landen. We benutten de kracht van verandering om waarde en wederzijds succes te creëren voor onze klanten, medewerkers, aandeelhouders, partners en gemeenschappen. Bezoek www.accenture.com.

Over Salesforce

Salesforce is een wereldleider op het gebied van klantrelatiebeheer (CRM) en brengt bedrijven dichter bij hun klanten in het digitale tijdperk. Salesforce, opgericht in 1999, stelt bedrijven van elke omvang en bedrijfstak in staat om krachtige technologieën – cloud, mobiel, sociale media, internet der dingen, kunstmatige intelligentie, spraak en blockchain – te gebruiken om een ​​360-gradenoverzicht van hun klanten te creëren. Ga voor meer informatie over Salesforce (NYSE: CRM) naar: www.salesforce.com/uk.

Dit artikel is een verzonden bericht en valt niet onder de verantwoordelijkheid van de redacteur.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here