De inkomsten van Twitter overtreffen de verwachtingen. Waarom daalt de voorraad?

0
29

lettertypegrootte

Aleister Pike / AFP via Getty Images


Twitter

Recent ontwikkeld Een ambitieus plan Voor groei, die een golf van optimisme in aandelen opwekt. De inkomsten van donderdag waren de eerste gelegenheid om de voortgang van het bedrijf rond de doelstellingen te peilen, maar de winst was niet genoeg om investeerders te sussen.

Twitter-aandelen (Ticker: TWTR) zijn donderdag 10,3% gedaald tijdens de late handel.

Het socialemediabedrijf maakte een nettowinst bekend van $ 68 miljoen, wat overeenkomt met 8 cent per aandeel, vergeleken met een nettoverlies van $ 8,4 miljoen of een cent in dezelfde periode vorig jaar. Gecorrigeerd voor onder meer aandelencompensatie was de winst 16 cent per aandeel. De omzet groeide met 28% tot $ 1,04 miljard

De Consensusverwachtingen Voor de gecorrigeerde winst van Twitter over het eerste kwartaal was het 14 cent per aandeel in de omzet van $ 1,03 miljard.

Wat beleggers boos leek te maken, waren de richtlijnen van Twitter. Het bedrijf zei dat het nu verwacht dat de omzet in het tweede kwartaal $ 980 miljoen tot $ 1,08 miljard zal bedragen. Het middelpunt van dit bereik is minder dan de analisten van $ 1,05 miljard hadden voorspeld – terwijl online advertenties wedijveren met Alphabet (GOOGL),

De sociale netwerksite Facebook

(FB) en Snap (SNAP) zijn twee Indrukwekkende resultaten opleveren.

Twitter waarschuwde ook dat het verwacht de kosten en uitgaven in verband met het vergroten van het personeelsbestand dit jaar met 25% te verhogen, waardoor het jaar verder vordert. Het aantrekken van meer werknemers zal de op aandelen gebaseerde compensatiekosten van het bedrijf verhogen, en Twitter zei dat het nu een aandelencompensatie voor het hele jaar van $ 600 miljoen verwacht, een stijging van de eerdere schatting van $ 525 miljoen naar $ 575 miljoen.

CFO Ned Segal beschreef de resultaten van Twitter als een “sterke start” voor dit jaar, en wees op de versnelling van initiatieven zoals app-promotie en branding. Adverteerders blijven profiteren van bijgewerkte advertentie-indelingen, verbeterde metingen en nieuwe merkbeveiligingscontroles, wat bijdraagt ​​aan een jaarlijkse groei van 32% in advertentie-inkomsten in [the first quarter]In zijn aandeelhoudersbericht zei Twitter dat het “aanzienlijke vooruitgang” had geboekt in zijn direct response-advertentieproducten “, zei hij.

Het bedrijf vergrootte het aantal gemonetariseerde gebruikers met 20% in het kwartaal tot 199 miljoen gebruikers in vergelijking met het voorgaande jaar, een stijging van 4% in vergelijking met het voorgaande kwartaal en ongeveer in lijn met de schattingen van analisten. Twitter herhaalde ook zijn visie op gebruikersgroei en zei dat het gebruikersbestand de rest van het jaar met de lage tweecijferige percentages zal toenemen.

Twitter-aandelen sloten donderdag de normale handel, een daling van 1% op $ 65,03, terwijl

Standard & Poor’s 500

De index steeg 0,7%. De aandelen zijn sindsdien 87% gestegen Barron Opwaartse boeken Coververhaal in juni.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here