Limburgse ambassadeur voor ‘kleine bedrijven’ Tarzan & Jane: ‘Voor de disaster waren we een gezond bedrijf’ – bedrijf

0
123

Tarzan & Jane in Heusden-Zolder groeide in korte tijd uit tot een vaste waarde op de Limburgse vrijetijdsmarkt. En toen kwam Corona. De speeltuinen moesten sluiten. “Wij geloven in betere tijden”, zeggen managers Caroline Carpentier en Filip Struyf.

Caroline Carpentier reageert met gemengde gevoelens op het nieuws dat Tarzan & Jane de titel van Ambassadeur voor Trends Gazellen zullen krijgen. “Allereerst zijn we natuurlijk erg blij met de erkenning”, zegt de algemeen directeur. “We kennen nu ook de cijfers voor 2020 en dat is een beetje moeilijk. Maar ik geloof in betere tijden en ik hoop dat premier De Croo zijn woord houdt. Hij heeft beloofd om gezonde bedrijven te helpen overleven. Deze titel bewijst het.” dat Tarzan & Jane voor de crisis een gezond bedrijf waren. ​

Algehele ervaring

Caroline Carpentier is ondernemer. Ze opende vijftien jaar geleden een wasserette. Tien jaar later was het uitgegroeid tot een ketting met achttien takken. In 2016 stapte ze over naar de vrijetijdsmarkt. “Het begon met een binnenspeeltuin. Al snel kwam er een buitenspeeltuin bij omdat je die nodig hebt voor de zomer”, zegt Caroline Carpentier.

Tegenwoordig heeft Tarzan & Jane een breed scala aan leuke opties, waaronder een indoor minigolfbaan, een speelkamer, een hindernisbaan buiten en een gezellige bistro. “Een totaalbeleving voor het hele gezin”, vat Caroline Carpentier samen. “We krijgen veel nieuw opgerichte gezinnen. Vaak zijn er grote leeftijdsverschillen tussen de kinderen. Dankzij ons gevarieerde aanbod is iedereen tevreden.”

Caroline Carpentier investeerde de eerste jaren 5 miljoen euro in Tarzan & Jane. “De banken wilden ons in eerste instantie niet steunen, maar onze businessplannen bleken al snel realistisch. We konden na het eerste boekjaar winstcijfers laten zien”, vertelt ze.

Vreselijke stilte

Medio maart vorig jaar waren de horeca en niet-essentiële winkels gesloten. “Die weken waren zenuwslopend. We betwijfelden of mensen later de weg naar onze winkel zouden vinden”, zegt Carpentier. “Toen we in juni de deuren weer open mochten draaien, waren we erg opgelucht dat er meteen zoveel mensen waren.”

Een tweede coronagolf volgde in de herfst. De contactberoepen en gastronomie waren opnieuw het kind van de rekening. Waar normaal honderden kinderen zich amuseren, hebben Tarzan en Jane nog steeds een vreselijke stilte. En het ziet er niet naar uit dat dat binnenkort zal veranderen. “Het duurt erg lang”, verzucht Carpentier. “We kunnen rekenen op de steun van de overheid. Maar dat is beperkt gebleven, zodat het voor ons niet meer is dan 5 procent van de omzet. We kunnen het nog een tijdje volhouden. We hopen onze klanten weer te zien.” Zomer. kan ontvangen. ​

Caroline Carpentier reageert met gemengde gevoelens op het nieuws dat Tarzan & Jane de titel van Ambassadeur voor Trends Gazellen zullen krijgen. “Allereerst zijn we natuurlijk erg tevreden over de erkenning”, zegt de algemeen directeur. “We kennen nu ook de cijfers voor 2020 en dat is wat moeilijk. Maar ik geloof in betere tijden en ik hoop dat premier De Croo zijn woord houdt. Hij heeft beloofd om gezonde bedrijven te helpen overleven. Deze titel bewijst het.” dat Tarzan & Jane voor de crisis een gezond bedrijf waren. “Caroline Carpentier is ondernemer. Vijftien jaar geleden opende ze een wasserette. Tien jaar later was die uitgegroeid tot een keten met achttien vestigingen. In 2016 stapte ze over naar de vrijetijdsmarkt.” Het begon met een binnenspeeltuin. Al snel kwam er een buitenspeeltuin bij omdat je die nodig hebt om de zomer door te komen “, zegt Caroline Carpentier. Tegenwoordig biedt Tarzan & Jane een breed scala aan plezier, waaronder een indoor minigolfbaan, een speelkamer, een hindernisbaan buiten en een gezellige bistro. “Een totaalbeleving voor het hele gezin”, vat Caroline Carpentier samen. “We krijgen veel nieuw opgerichte gezinnen. Er zijn vaak grote leeftijdsverschillen tussen de kinderen. Dankzij ons gevarieerd aanbod is iedereen tevreden. “In de eerste jaren investeerde Caroline Carpentier 5 miljoen euro in Tarzan & Jane.” De banken wilden ons in eerste instantie niet steunen, maar onze businessplannen bleken al snel realistisch te zijn. . Na het eerste boekjaar konden we winstcijfers laten zien “, vertelt ze. Half maart vorig jaar werden de horeca en niet-essentiële zaken gesloten.” Deze weken waren zenuwslopend. We twijfelden eraan dat mensen later de weg naar onze winkel zouden vinden ”, zegt Carpentier. ” Toen we in juni de deuren weer open mochten draaien, waren we erg opgelucht dat er meteen veel mensen waren. ” Een tweede coronagolf volgde in de De contactberoepen en de horeca waren weer het kind van de rekening. Waar normaal honderden kinderen plezier maken, hebben Tarzan & Jane nog steeds een vreselijke stilte. En het ziet er niet naar uit dat daar binnenkort verandering in gaat komen. “Het duurt erg lang”, zucht Carpentier. “We kunnen rekenen op de steun van de regering. Maar dat was beperkt zodat het voor ons niet meer is dan 5 procent van de omzet. We kunnen het een tijdje volhouden. We hopen onze klanten weer te zien. “Zomer. Kan ontvangen.”

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here